Scaderea in greutate si hipertensiunea. Am tensiunea arterială / Ce trebuie să fac? – Raportul de gardă

Hipertensiunea arteriala – dieta care ajuta | sisesti42.ro

scaderea in greutate si hipertensiunea

Se recomanda eliminarea surplusului de kilograme si o dieta sanatoasa, acestea fiind numite masuri nonfarmacologice, deoarece nu implica medicamente. Alte masuri nonfarmacologice pentru controlul tensiunii arteriale si a riscurilor asociate ei sunt: - reducerea stresului - exercitiul fizic regulat - stoparea fumatului.

Masurile nonfarmacologice pot imbunatati eficacitatea medicamentelor antihipertensive sau chiar pot permite renuntarea la medicamente, aducand in plus si alte beneficii: - efecte secundare putine sau chiar deloc - reduc riscul de boli cardiovasculare - pot chiar preveni hipertensiunea arteriala la persoanele cu risc.

scaderea in greutate si hipertensiunea

Se recomanda consultul medicului de specialitate privind alegerea unui tratament corespunzator hipertensiunii. Masurile nonfarmacologice duc la schimbarea stilului de viata, ceea ce este dificil la inceput, dar medicul dumneavoastra poate sa va consilieze pentru a le face mai usor de acceptat si poate sa va urmareasca progresul de-a lungul timpului. Dieta si tensiunea arteriala Sus Cercetarile au aratat ca factorii alimentari afecteaza valorile tensiunii arteriale.

Despre nutritie Tratamentul hipertensiunii arteriale presupune, pe langa tratamentul medicamentos, o serie de obiceiuri sanatoase si masuri nutritionale denumite generic modificarea stilului de viata. Pentru unii hipertensivi, aceste masuri sunt suficiente pentru a normaliza tensiunea, in timp ce pentru altii reprezinta un adjuvant, alaturi de terapia medicamentoasa. Institutul National de Sanatate din Statele Unite a trasat criteriile unei alimentatii echilibrate - DASH-DIET, care trebuie: Sa fie bogata in fibre, calciu, magneziu si potasiu, nutrienti asociati cu o scadere a tensiunii arteriale: Sa fie saraca in grasimi mai ales cele saturatecarne rosie, sare si zahar Acest tip de alimentatie poate duce la o scadere a presiunii sistolice cu mmHg, efect superior dietei hiposodate.

Schimbarile regimului alimentar incep de obicei dupa evaluarea alimentatiei actuale a unei persoane, a modului de a gati si a modului de alimentatie. Dupa identificarea parametrilor de baza ai regimului alimentar, o persoana poate gasi modalitati pentru schimbarea cantitatii si calitatii dietei.

Majoritatea alimentelor proaspete au un continut scazut de sodiu, el fiind de obicei adaugat in timpul prelucrarii mancarurilor si a bauturilor.

Sodiul si hipertensiunea. Exista mai multe studii care coreleaza consumul mare de sodiu cu hipertensiunea.

Generalitati

De exemplu, hipertensiunea este o boala rara in tarile unde oamenii consuma mai putin de mg de sodiu pe zi; ea se gaseste cel mai scaderea in greutate si hipertensiunea in tarile unde oamenii consuma mai mult de mg de sodiu pe zi. Adolescentii care au avut o dieta saraca in sare pe parcursul copilariei au la varsta adulta tensiunea arteriala mai scazuta.

scaderea in greutate si hipertensiunea

Exista studii care au aratat ca reducand cantitatea de sodiu din alimentatie, are loc o scadere a tensiunii arteriale atat la oamenii cu hipertensiune, cat si la cei a caror tensiune arteriala a atins limitele maxime ale valorilor considerate normale pentru un individ cu o anumita varsta. Reducerea cantitatii de sodiu, scade probabilitatea de aparitie a hipertensiunii la cei care inceteaza sa mai ia medicamente pentru scaderea tensiunii arteriale.

Schimbarea unei diete cu un continut mare de sodiu cu una cu un continut redus, a fost asociata cu o reducere neinsemnata a tensiunii arteriale chiar la persoanele cu tensiunea arteriala normala.

scaderea in greutate si hipertensiunea

De exemplu, atunci cand o persoana cu tensiunea arteriala normala reduce permanent consumul de sodiu de la mg scaderea in greutate si hipertensiunea mg pe zi, tensiunea arteriala scade initial cu mmHg, iar peste mai multi ani, reducerea poate fi mai mare de 10 mm Hg. Beneficiul acestei reduceri de sodiu poate determina scaderea substantiala a riscului bolilor cardiovasculare.

Beneficiile reducerii cantitatii de sodiu din alimentatie sunt: - reducerea directa a tensiunii arteriale scaderea in greutate si hipertensiunea consumul de sodiu mai mic poate sa intensifice actiunea medicamentelor antihipertensive si a altor masuri nonfarmacologice - reducerea riscului de moarte prin atac cerebral - revenirea la valorile normale ale dimensiunilor cardiace crescute datorita hipertensiunii arteriale - reducerea riscului aparitiei litiazei renale - reducerea riscului de aparitie a osteoporozei.

Sensibilitatea la sodiu - Din motive necunoscute, unele persone au oscilatii mai mari ale tensiunii arteriale la modificarea sodiului din dieta, decat altele.

Meniu cont utilizator

Aceasta situatie este numita sensibilitate la sodiu. Sensibilitatea la sodiu este mai evidenta cu inaintarea in varsta si mult mai frecventa la afroamericani, persoanele obeze si la cele care nu au o buna functionare a rinichilor.

O putem preveni sau putem ameliora pe multe cai, iar una din ele e legata de greutate corporala. Orice modificare a valorilor normale ale tensiunii arteriale reprezinta un semnal pentru ca respectiva persoana sa mearga la medicul de familie si sa-si verifice tensiunea arteriala in repaus si sus pe brat, nu la deget sau incheietura mainii. Cresterea valorilor TA are doua mari efecte negative asupra organismului uman: imbatranirea vaselor si suprasolicitarea inimii. Varsta peste 40 de ani si ereditatea istoric familial legat de hipertensiunea arteriala alaturi de un stil de viata la risc — sedentarismul, dieta bogata in sare si grasimi, consumul de alcool si fumatul, modul de viata stresant — sunt responsabile de aparitia hipertensiunii arteriale.

Evenimentele cardiovasculare, precum infarctul de miocardsunt mult mai des intalnite la persoanele care au sensibilitate crescuta exagerat la sodiu. Repere pentru reducerea consumului de sodiu - Mai multe organizatii profesionale medicale au emis scaderea in greutate si hipertensiunea reguli care sa ajute la reducerea consumului de sodiu.

Acestea recomanda ca oamenii cu o tensiune arteriala mare sa nu consume mai mult de mg de sodiu sau 6 g de sare pe zi. Continutul de sodiu al alimentelor ambalate poate fi determinat cu usurinta citind eticheta produsului.

scaderea in greutate si hipertensiunea

Adesea este dificil sa micsorezi brusc cantitatea de sodiu din alimentatie, dar majoritatea oamenilor au observat ca o renuntare progresiva la sodiu este mai putin sesizabila. Scaderea continutului de sodiu din alimentatie aduce beneficii scaderii tensiunii arteriale vizibile chiar din primele 6 saptamani. Reducerea consumului de calorii si scaderea in greutate S-a observat prin scaderea in greutate si hipertensiunea riguroase, ca reducerea greutatii corporale poate scadea tensiunea arteriala chiar fara a se apela la preparate medicamentoase, iar mentinerea acestei greutati obtinute prin dieta poate sa mentina constant scazuta tensiunea arteriala.

Abstinenta completa este mai putin benefica, iar abuzul de alcool duce la cresterea marcata a dezvoltarii aterosclerozei reducerea consumul de grasimi animale II.

La bolnavii cu hipertensiune arteriala se recomanda urmatoarele masuri pentru scaderea greutatii corporale: - reducerea consumului de paine, fainoase, cartofi - reducerea consumului de dulciuri rafinate zahar, prajituri, sucuri - reducerea consumului de grasimi animale slanina, mezeluri grase, uscate, smantana, unt, carne de porc, gasca, rata, oaie - cresterea consumului de fructe si legume proaspete - cresterea efortului fizic, fara a merge la sala urcarea scarilor la serviciu si acasa, mersul la magazinele din vecinatate fara masina, gimnastica dimineata si seara, practicarea unui sport la sfarsit de saptamana - scaderea consumului de alimente dupa ora 17, majoritatea alimentelor fiind consumate la mesele de dimineata si pranz - evitarea consumului de apa minerala de catre bolnavii cu hipertensiune arteriala, deoarece majoritatea apelor minerale au continut crescut de sodiu.

Informațiiimportante