Dieta în alaptare

Alimentatia mamei pe perioada alaptarii

dieta în alaptare

Nevoile tale nutritionale sunt mai mari in perioada alaptarii, iar cantitatea de substante nutritive din dieta ta poate influenta in mod direct prezenta lor in laptele tau. Pe de alta parte, unii nutrienti sunt transferati in laptele matern indiferent de cat de mare dieta în alaptare mic este consumul tau.

  • Pastile de slabit 2021
  • Alimentatia in perioada de alaptare
  • Am slabit cu mancare de bebelusi
  • Alimentația în alăptare: Ce mâncăm când alăptăm și ce este interzis – BestKids Blog
  • Dieta in alăptare | Rețete sănătoase pt. mamici care alaptează | NutriFitUp

Iata mai jos cateva alimente hranitoare pe care ar trebui sa le mananci in timp ce alaptezi: peste si fructe de mare: somon, alge marine, fructe de mare si sardine; carne: de vita, de miel de porc si organe, cum ar fi ficatul; fructe si legume: fructe de padure, rosii, varza, kale, usturoi si broccoli; nuci si seminte: migdale, nuci romanesti, seminte de chia, seminte de canepa si seminte de in; alte alimente: oua, fulgi de ovaz, cartofi, quinoa, hrisca si ciocolata neagra.

Cu toate acestea, lista de mai dieta în alaptare nu este una restrictiva, asa ca o poti completa cu alte alimente.

dieta în alaptare

In plus, regim slabire obezitate lunile in care alaptezi, evita alimentele procesate pe cat posibil, deoarece acestea contin foarte multe calorii, au cantitati mari de zahar si contin grasimi nesanatoase. Totodata, asigura-te ca organismul tau se bucura de cantitati suficiente din acesti nutrienti, pe care specialistii i-au impartit in doua grupuri.

Alimentatia Mamicilor care alapteaza

Substantele nutritive din grupul 1 sunt foarte importante atat pentru tine, cat si pentru bebelusul tau, pe dieta în alaptare nutrientii din grupul 2 sunt, in mare parte, importanti pentru tine. Nutrienti - grupul 1 Mai jos sunt substantele nutritive de care ai nevoie si cateva dintre sursele cele mai intalnite: vitamina B1 tiamina : peste, porc, seminte, nuci si paine; vitamina B2 riboflavina : branza, migdale, nuci, carne rosie, peste gras si oua; vitamina B6: seminte, nuci, peste, carne de pasare de curte, porc, banane si fructe uscate; vitamina B fructe de mare, ficat, peste gras, crab si creveti; colina: oua, ficat de vita, ficat de pui, peste si arahide; vitamina A: cartofi dulci, morcovi, legume frunzoase cele cu frunzele de un verde inchisdieta în alaptare si oua; vitamina D: ulei din ficat de cod, peste gras, anumite ciuperci si alimente imbogatite cu vitamina D; seleniu: nuci braziliene, fructe de mare, peste, grau intreg si seminte; iod: alge marine uscate, cod, lapte si sare iodata.

dieta în alaptare

Nutrienti - grupul 2 Mai jos este lista cu dieta în alaptare nutritive din grupul 2 si unele dintre cele mai intalnite surse alimentare: acid folic: fasole, linte, legume frunzoase, sparanghel si avocado; calciu: dieta în alaptare, iaurt, branza, legume frunzoase si leguminoase; fier: carne rosie, carne de porc, carne de pasare de curtefructe de mare, diverse tipuri de fasole, legume verzi si fructe uscate; cupru: crustacee, cereale integrale, nuci, fasole, organe si cartofi; zinc: stridii, carne rosie, carne de pasare, fasole, nuci si lactate.

Poti lua anumite suplimente nutritive Exista cateva suplimente alimentare de care ar putea beneficia mamicile care alapteaza.

Care sunt principalele alimente pe care trebuie să le consumam în perioada alăptării?

Printre acestea se numara multivitaminele, vitamina B12, acizii grasi Omega 3 DHA sau acid docosahexaenoic si vitamina D.

DHA este un acid gras Omega-3 esential, cu lant lung, care se gaseste in fructele de mare, inclusiv in pestele gras si in alge. Este o componenta importanta a sistemului nervos central, a ochilor si a pielii.

dieta în alaptare

DHA este vital pentru dezvoltarea si functionarea unui creier sanatos. Deficientele de Omega-3 din primele luni de viata au fost legate de cateva probleme de comportament, cum ar fi ADHD, dificultatile dieta în alaptare invatare si agresivitatea. Prin urmare, potrivit expertilor, este recomandat ca femeile insarcinate si cele care alapteaza sa ia cel putin 2,6 grame de acizi grasi Omega-3 zilnic si sa ia intre si mg de acid docosahexaenoic DHA in fiecare zi.

dieta în alaptare

Discuta cu medicul tau si afla ce alte suplimente iti recomanda in perioada de alaptare. Cercetarile arata ca, cu cat alimentatia mamei are o valoare nutritionala mai mare, cu atat va fi mai mare si calitatea nutritionala a laptelui.

dieta în alaptare

Asa ca in timp ce il alaptezi pe cel mic, asigura-te ca ai grija de tine cat de bine poti: alege o dieta cat mai echilibrata vei avea nevoie de de calorii suplimentare, pe zi, in timp ce alaptezibea cat mai multa apa si odihneste-te cat mai mult posibil.

Informațiiimportante